COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIVIND DECIZIA DE CUMPĂRARE A SMARTPHONE-URILOR Studiu de caz: Iphone 5

By anonim - iunie 14, 2014


COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIVIND
DECIZIA DE CUMPĂRARE A SMARTPHONE-URILOR
Studiu de caz: Iphone 5


Introducere

În ultimii ani am asistat la o revoluţie a telefoanelor inteligente, revoluţie care a acaparat toată lumea. Utilizatorii noii tehnologii apărute au fost uimiţi de varietatea de aplicaţii şi caracteristici pe care le posedă noile telefoane mobile. Dacă la începuturi telefoanele erau folosite în principiu numai pentru convorbiri, astăzi lucrurile s-au schimbat radical. Aplicaţiile disponibile pentru descărcare permit utilizatorilor să fie într-o permanentă legătură cu întreaga lume.
Piaţa telefoanelor mobile vine cu numeroase oferte pentru posibilii cumpărători. De la telefoane uimitoare, cu finisaje moderne până la smartphone-uri ce pot înlocui cu succes vechea cameră de fotografiat sau chiar şi camerele video, piaţa oferă utilizatorilor dornici de tehnologie o varietate largă de produse dintre care pot să aleagă după preferinţe.
Conform rezultatelor unui studiu elaborat de către Mobile World Congress la un târg axat pe noutăţile în materie de telefoane inteligente utilizatorii telefoanelor au aşteptări ridicate de la producători, iar unele dintre cerinţele lor încă nu au putut fi puse în aplicare. Iată care sunt preferinţele consumatorilor:
·         O durată de viaţă mai mare a bateriei;
·         Un asistent personal cu funcţii mai avansate;
·         Ecrane flexibile, mai mari şi mai luminoase, eventual cu proiecţii 3D;
·         Posibilitatea realizării conferinţelor în HD;
·         Telefoane care să recţioneze la dorinţele utilizatorului şi să îi înţeleagă reacţiile;
·         Încorporarea tehnologiei mobile în ceasuri, inele, mănuşi sau alte accesorii portabile;
·         Încărcarea bateriei prin intermediul căldurii corpului;
·         Aplicaţii vocale cât mai avansate care să permită controlul de la distanţă al telefonului.
Principalele firme producătoare de telefoane inteligente şi-au anunţat intenţiile de a revoluţiona piaţa în 2014 venind cu o serie de noutăţi în satisfacerea cerinţelor venite din partea utilizatorilor. Cele mai importante tendinţe identificate sunt:
1.      Aplicaţiile vor schimba societatea – rata de folosire din ce în ce mai mare a smartphone-urilor a modificat complet modul în care comunicăm sau folosim internetul. Prin urmare, consumatorii au început să caute aplicaţii pentru orice, de la acele aplicaţii pentru cumpărături până la cele pentru transport sau comunicarea cu autorităţi.
2.      Folosirea amprentelor pentru deblocarea oricărui dispozitiv personal – site-urile au început să solicite parole din ce în ce mai lungi,  formate dintr-o multitudine de numere, simboluri şi cifre, pe care utilizatorii pot să le uite. Acesta este pricipalul motiv pentru care se intenţionează utilizarea amprentelor în locul clasicelor parole.
3.       Telefoanele inteligente vor putea efectua din ce în ce mai multe măsurători ale corpului uman – tensiunea arterială şi pulsul sunt doar câteva exemple din dorinţele utilizatorilor. S-a estimat că aproximativ 40% dintre utilizatorii de smartphone-uri îşi doresc ca telefonul lor să le înregistreze toate activităţile fizice şi 56% dintre aceştia ar prefera să-şi monitorizeze tensiunea arterială şi pulsul cu ajutorul unui inel inteligent.
4.      Internet oriunde – la momentul actual, calitatea conexiunii la internet este încă sub nivelul calităţii serviciilor de voce. Utilizatorii de smartphone-uri au început să realizeze că semnalul nu mai este relevant, deoarece acesta asigură o conexiune de voce de calitate, dar nu neapărat şi acces suficient de bun pentru transferul de date.
5.      Beneficiile internetului surclasează riscurile – pe măsură ce internetul devine o parte integrantă a vieţii de zi cu zi, riscurile asociate acestuia devin din ce în ce mai vizibile. 56% dintre utilizatorii de internet sunt preocupaţi de aspecte de securitate. În schimb, consumatorii au început să aplice diverse strategii pentru a micşora riscurile prin a fi mai atenţi ce furmizează online.
6.      Servicii video la cerere – deşi la momentul actual există mai multe opţiuni de conţinut media, utilizatorii sunt mai puţin dispuşi să aleagă ceea ce vor ei să urmărească. În realitate, prietenii acestora exercită o influenţă mai mare când vine vorba de alegerea conţinutului video vizionat.
7.      Consum de date controlat – 48% dintre utilizatori folosesc aplicaţii pentru a-şi înţelege mai bine consumul de date. În timp ce 41% dintre utilizatori îşi doresc să ştie ce volum de date consumă, 33% dintre aceştia vor să fie siguri că sunt facturaţi corect şi 31% nu vor să depăşească planul tarifar de date. Studiile arată şi faptul că 37% dintre deţinătorii de smartphone-uri folosesc cu regularitate aplicaţii pentru a-şi verifica viteza de conectare.
Apple este una dintre cele mai mari companii care activează în domeniul tehnologiei computerelor, recunoscută mai ales prin reputaţia pe care o deţine în ceea ce priveşte inovaţia în industria de înaltă tehnologie. Compania se remarcă de asemenea şi prin telefoanele inteligente pe care le produce, iar în cazul de faţă avem în atenţie modelul Iphone 5.
Firmele producătoare de telefoane diferă semnificativ în funcţie de capacitatea de a servi diferite segmente de piaţă. Decât să încerce să concureze pe o piaţă întreagă, uneori împotriva unor concurenţi autentici, fiecare companie trebuie să identifice partea de piaţă pe care o poate servi cel mai bine.







1.     Obiectivul cercetării
Obiectivul principal al cercetării îl constituie cunoașterea comportamentului consumatorilor de telefoane smartphone, precum și care sunt factorii care determină decizia de  cumpărare a telefoanelor smartphone marca APPLE.
2.     Ipotezele cercetării
Principalele ipoteze ale cercetării identificate sunt:
I.                   Tehnologia avansată oferită de telefoanele smart stimulează decizia de cumpărare.
II.                Peste 50% din persoanele intervievate preferă telefoanele smart deoarece sunt ușor de folosit.
III.             Aproape 20% din persoanele intervievate consideră că smartphone-urile marca APPLE le oferă un statut social ridicat.
IV.             Cele mai multe persoane intervievate consideră produsele marca APPLE că au cel mai mare prestigiu pe piață.
V.                Design-ul atractiv  al smartphone-urilor APPLE determină decizia de cumpărare a a aproximativ 50% din persoane intervievate.

3.     Variabilele cercetării
I.                   Gradul de tehnologie si inovatie oferită de smartphone-uri
II.                Greutatea smartphone-urilor
III.             Gradul de dependență al persoanelor intervievate față de statutul lor social.
IV.             Gradul de prestigiu oferit  de produsele APPLE
V.                Gradul de atractivitate oferit de smartphone-urile APPLE

4.     Colectivitatea cercetată
Colectivitatea cercetată este reprezentată de un număr de 70 de persoane din județul Suceava care folosesc telefoane de tip smartphone, dintre care 20 de bărbați și 50 de femei cu vȃrste cuprinse intre 18 – 28 ani.
Avȃnd în vedere ocupațiile persoanelor intervievate 58 de persoane sunt studenți, iar 11 sunt angajați și doar 1 persoană fără ocupație.

5.     Metoda de cercetare

Cercetarea realizată constă într-un sondaj, o metodă de investigaţie statistică parţială desfășurată prin intermediul unui chestionar online, desfășurarea acesteia fiind facilitată de existența unei interfețe bazate pe Web, grație căreia proiectarea chestionarului a devenit o operație destul de simplă. Motivele pentru care s-a apelat la acest tip de sondaj au fost date de comoditatea pentru respondenți, anonimitatea, lipsa erorilor datorate operatorilor, dar și de viteza mare de obținere a informațiilor.
Etapa de strângere a informațiilor a avut loc în perioada 02.04.2014 – 06.04.2014 și a fost finalizată cu un număr de 70 de răspunsuri.

6.     Centralizarea rezultatelor chestionarului și interpretarea acestora
Chestionarul propus cercetării este alcătuit din 11 întrebări cu răpunsuri închise, cu o variantă de răspuns, dar și cu mai multe variante de răspuns.

1.      Care este ocupația dumneavoastră?
2.      Ce tip de telefon mobil deţineţi?

3.      Cât de important este pentru dumneavoastră telefonul mobil?
Centralizarea și prelucrarea răspunsurilor la intrebarea 3 arată faptul că telefonul mobil este foarte important pentru aproximativ 42% din persoanele intervievate, respectiv pentru 30 de respondenți, ceea ce reprezinta dependența de telefonul mobil.
4.      Care producător de telefoane se bucură de un prestigiu mai mare pe piață?

 
Avȃnd în vedere rezultatele acestei intrebări, observăm că cea mai mare parte a persoanelor intervievate, un procent de 64.5%, respectiv 45 de respondenți  acordă producătorului Apple cel mai mare prestigiu de pe piață, urmat imediat  de concurență, și anume Samsung (55.7%), iar mai poi de HTC (12.9%), LG (4.3%) și Motorola (0%). Centralizarea și prelucrarea rezultatelor acestei întrebări confirmă ipoteza IV conform căreia cele mai multe persoane, in cazul de față peste 60% din respondenți, consideră produsele Apple cu cel mai mare pestigiu pe piață.
5.      Cum ați cataloga produsele Apple atunci cȃnd este vorba despre nivelul de inovație pe care îl aduce ȋn industria tehnologiei?
Din punct de vedere al nivelului de inovare pe care îl aduce marca Apple in industria tehnologiei, cea mai mare parte a persoanelor intervievate 74.3%, respectiv 52 de respondenți, consideră că este unul din cele mai bune branduri.
6.      Ce caracteristici v-ar determina să achiziționați un IPHONE?

Centralizarea și prelucrarea datelor acestei intrebări  are în vedere cele mai importante motive de achiziție a unui telefon mobil marca Apple în opinia respondenților, cel mai predominant motiv fiind tehnologia avansată cu un procent de 26.9%, adică pentru 45 de respondenți acest motiv este cel mai important, urmat de sistemul de operare performant (24% și 40 respondenți), design-ul atrăgător (22.8% și 38 respondenți), calitatea bună a display-ului (18% și 30 respondenți), iar pe ultimul loc, cel mai mic procent este dat de popularitatea ridicată (8.4% și 14 respondenți).
Din rezultatele acestei intrebări se confirm ipoteza I conform faptului că tehnologia avansată oferită de telefoanele smartphone stimulează decizia de cumpărare a consumatorilor.
7.      Atunci cȃnd doriți să achiziționați un IPHONE, cȃt de importanți vor fi următorii factori:


Ø  Calitatea display-ului                                            Memoria disponibilă
Foarte important
39
 55.7%
Important
23
 32.9%
Mediu
5
 7.1%
Neimportant
3
 4.3%

Foarte important
44
 62.9%
Important
22
 31.4%
Mediu
1
 1.4%
Neimportant
3
 4.3%



Ø  Aplicațiile disponibile                                         Autonomia bateriei
Foarte important
32
 45.7%
Important
25
 35.7%
Mediu
10
 14.3%
Neimportant
3
 4.3%
Foarte important
59
 84.3%
Important
8
 11.4%
Mediu
1
 1.4%
Neimportant
2
 2.9%







Ø  Sistemul de operare                                              Calitatea imaginilor

Foarte important
40
 57.1%
Important
22
 31.4%
Mediu
5
 7.1%
Neimportant
3
 4.3%
Foarte important
43
 61.4%
Important
21
 30%
Mediu
3
 4.3%
Neimportant
3
 4.3%







Foarte important
15
 21.4%
Important
19
 27.1%
Mediu
26
 37.1%
Neimportant
10
 14.3%
Ø  Design-ul atractiv                                                    Greutatea


Foarte important
32
 45.7%
Important
24
 34.3%
Mediu
10
 14.3%
Neimportant
4
 5.7%



Ø  Prețul                                                                       Reclamele                                 
Foarte important
43
 61.4%
Important
22
 31.4%
Mediu
2
 2.9%
Neimportant
3
 4.3%
Foarte important
4
 5.7%
Important
8
 11.4%
Mediu
23
 32.9%
Neimportant
35
 50%
                                 

                               



             În cadrul acestei întrebări, respondenților li s-a cerut să realizeze un clasament prin care să identifice cȃt de importanți sunt următorii factori de achiziționare a smartphone-urilor Apple, pe primul loc fiind autonomia bateriei (84.3%), pe locul doi calitatea display-ului (62.9%), pe locul 3 calitatea imaginilor pe același loc fiind și prețul (61.4%), acești factori fiind urmați de importanța sistemului de operare, memoria disponibilă, design-ul atractiv, aplicațiile disponibile, greutatea și reclamele.
Din centralizarea rezultatelor se confirmă ipoteza V conform căreia design-ul atractiv, care este dat și de calitatea display-ului  al smartphone-urilor APPLE determină decizia de cumpărare a aproximativ 50% din persoane intervievate (46 %, respectiv 32 de respondenți).
8.      Care este opinia dumneavoastră ȋn privința raportului calitate-preț a smartphone-urilor Apple?

Merită fiecare ban
1
 1.4%
Sunt puțin cam scumpe, dar merită banii
42
 60%
Prea scumpe pentru ceea ce oferă
27
 38.6%

Avȃnd in vedere modul in care calitatea smartphone-urilor Apple se raportează la prețul oferit de aceste smartphone-uri, cei mai multi respondenți 60% au fost de părere că acestea sunt puțin cam scumpe dar își merită banii, raportat la calitate.
9.      Considerați că un smartphone Apple va conferă un statut social ridicat?

Centralizȃnd răpunsurile acestei întrebări s-a constatat faptul că cea mai mare parte a persoanelor intervievate 75%, respectiv un număr de 58 de persoane consideră că achizitionarea unui smartphone Apple nu le oferă un statut social ridicat, insă pentru 25 % din persoanele intervievate acestea le oferă un anumit statut, un statut social ridicat, ceea ce confirmă ipoteza III.  Acest statut poate fi dat de apartenența la un anumit grup, in special al celor care folosesc telefoane marca Apple, poate fi dat de prestigiul pe care il aduce pe piață Apple, dar și de publicitate.
10.  Care sunt preferinţele dumneavoastră în ceea ce priveşte sistemul de operare al telefonului?
Să funcţioneze inteligent
47
 67.1%
Să nu aibă caracter restrictiv
13
 18.6%
Nu mă interesează atât de mult acest aspect
10
 14.3%

Avȃnd in vedere funcționarea sistemului de operare al unui telefon, pentru cei mai mulți respondenți 67% inteligența are un rol foarte important. Funcționarea inteligentă a sistemului de operare este specifică smartphone-urilor Apple și este dată de sistemul de siguranță, mai ales in cazul unui furt.
11.  Care sunt preferinţele dumneavoastră în ceea ce priveşte greutatea telefonului?
Să aibă o greutate mică
35
 50%
Nu contează greutatea
35
 50%

Ultima intrebare a chestionarului confirmă ipoteza II conform căreia jumătate, 50% din persoanele intervievate preferă telefoanele smartphone care sunt ușor de folosit, cu o greutate mică, iar pentru cealaltă jumătate nu contează greutatea telefonului.

7.     Studiu de caz: Comportamentul consumatorului raportat la atributele măsurabile ale telefonului Iphone 5
Comportamentul consumatorului de telefoane mobile este dinamic, în continuă schimbare şi evoluţie, atât datorită evoluţiei în timp a generaţiei de consumatori care se confruntă cu schimbările pe care ei le produc, cât şi datorită apariţiei de noi factori ce influenţează direct comportamentul acestora. Modificarea în timp, determină pe producătorii de telefoane mobile să monitorizeze permanent clienţii pentru a avea siguranţa unei percepţii reale și corecte cu ceea ce vor aduce pe piața telefoanelor mobile.
Ȋn vederea cunoașterii comportamentului consumatorilor s-a recurs la un sondaj constȃnd in administrarea unui număr de 70 de chestionare persoanelor care folosesc telefoane mobile, in special de tip smart, 90% din respondenți deținȃnd telefoane de tip smart.
v  In privința primei ipoteze avute in vedere, cel mai important motiv de achiziție a unui telefon mobil marca Apple, in opinia respondenților este dat de tehnologia avansată oferită (vezi intrebare nr. 6 din Chestionar).
Tehnologia avansată, dar și gradul de inovare aduse de Iphone-uri stimulează, incită oamenii să ajungă in posesia acestor telefoane.
Tehnologia avansată și gradul de inovație care stimulează decizia de cumpărare prezintă următoarele caracteristici noului model Iphone 5:
-          Procesor A6, de două ori mai rapid decȃt modelul precedent;
-          Iphone 5 include tehnologia 4G LTE, care permite viteze de internet mobil mult mai ridicate;
-          o nouă tehnologie wireless: chip Wi-Fi îmbunătățit capabil de viteze de până la 150 Mbits;
-          Deţine unul dintre cele mai avansate touchscreen-uri fabricate vreodată datorită amplasării senzorilor direct pe ecran;
-          noile căști cu telecomandă și microfon cu un design ce ar trebui să se potrivească perfect în urechea oricărui utilizator, precum și etui pentru călătorie si depozitate
-          Un nou sistem de operare IOS6, renunțȃnd la Google Maps și a introdus un serviciu propriu de hărți;
-          O nouă tehnologie de procesare a sunetului şi cu trei microfoane (pe faţă, pe spate şi în partea de jos)
-          Autonomie a bateriei mult mai mare decȃt modelul precedent (84% din respondenți consideră durata de viață a bateriei un motiv foarte important in achiziționarea unui Iphone).
Posesorii de telefoane mobile iPhone sunt indivizi însetați de tehnologie, dornici de a obține cele mai noi informații și de a ultimele produse electronice.

v  Cea de-a doua ipoteză scoate în evidență nevoia consumatorilor de a prefera telefoanele care sunt ușor de folosit. Astfel, din rezultatele cercetării reiasă faptul că peste 50% din respondenți preferă telefoanele smartphone care au o greutate mică.
Această nevoie se traduce prin următoarele atribute măsurabile ale Iphone 5(vezi intrebare nr. 11 din Chestionar):
-          are o grosime de doar 7.6mm, fiind practic cu 18% mai subțire decât modelul precedent;
-          are o greutate de numai 112 grame, fiind cu 20% mai usor decat modelul precedent;
Acest nou model este făcut pentru a satisface această nevoie a consumatorilor nemulțumiți de mărimea și greutatea smartphone-urilor, Apple aducȃnd la dispoziția lor noul model care este și cel mai subțire smartphone și care încape exact atȃt în buzunar și pe care utilizatorii pot să-l folosească perfect cu o singură mână.
v  Următoarea ipoteză scoate în evidență faptul că produsele marca Apple oferă utilizatorilor un statut social ridicat. Astfel 25% din persoanele inervievate sunt de acord cu această ipoteză.
Posesorul unui telefon mobil iPhone are un statut social aparte în mediul în care trăiește, iar pe zi ce trece acesta devine dependent de statutul său social ridicat, telefonul iPhone ajutându-l să și-l mențină.
Acest statut social apare datorită următorelor aspecte:
-          Prestigiul cu care debutează pe piață marca Apple
-          Publicitatea promovata
-          Apartenența la un anumit grup.

v  Ipoteza conform căreia cele mai multe persoane intervievate consideră produsele Apple că au cel mai mare prestigiu pe piață este confirmată de către 65 % din acestea.
Prestigiul de care se bucură Apple este dat de următorii factori:
-          Publicitatea oferită
-          Tehnologia avansată
-          Calitatea foarte bună a produselor
-          Sistem de operare performant: funcțonarea inteligentă a acestuia și caracter restrictiv.

v  Ultima ipoteză a cercetării confirmă nevoia de achiziționarea a smartphone-urilor Apple datorită design-ului atractiv cu care apare pe piață. Astfel aprox 46% din persoanele intervievate sunt motivate de acest aspect.
Această nevoie, a design-ului atractiv, poate fi măsurată prin următoarele atribute specifice modelului Iphone 5:
-          Dispune de o carcasă spate din două materiale, părțile exterioare fiind din sticlă, iar partea centrală din aluminiu, toate acestea dândui un aer de eleganță;
-          Culorile disponibile sunt Negru & Cenuşiu, Alb & Argintiu;
-          Ecran  de 4 inchi (diagonala), cu o rezoluție care permite vizionarea filmelor la o calitate superioară;
-          Cameră iSight de 8 magapixeli care permite o focalizare automată, bliț cu led, detectare facială, precum și o calitate mai bună a imaginilor deoarece are o capacitatea de a reda culorile cu o fidelitate mai mare, respectiv cu 44%;
-          Viteza declanşatorului foto este cu 40% mai mare față de modelul precedent,  a fost inclusă şi o nouă funcţie, de panoramă real-time, care produce fotografii cu o rezoluţie de 28 de megapixeli;
-          Permite apel video  către orice dispozitiv cu FaceTime activat, prin Wi-Fi sau 3G;
-          Inregistrare video: focalizare prin atingere în timpul înregistrării, lumină cu LED, stabilizare video îmbunătăţită față de modelul anterior și ce mai aduce în plus este faptul că poate face fotografii în timp ce înregistrează video, precum și detectare facială;
-          Calitatea display-ului îmbunătățită.

Pe lȃngă aceste nevoi dorite de consumatori se identifică și altele precum:
-          prețul (61.4%), iar in urma raportului calitate-preț 60% consider că deși smartphone-urile Apple sunt cam scumpe, își merită banii;
-          importanța sistemului de operare;
-          memoria disponibilă;
-          aplicațiile disponibile;
-          reclamele.








·         Strategii de promovare ale companiei Apple

            Compania Apple nu mai are nevoie de nici o publicitate atunci când îşi lansează pe piaţă noi produse. Conducerea companiei şi departamentul de marketing al gigantului american se bazează pe două metode atunci când doresc să îşi facă cunoscute produsele publicului. În acest sens, ei îşi concentrează toată atenţia spre a stârni curiozitatea şi interesul clienţilor săi apelând la comentarii pozitive şi la plasarea produselor în diferite emisiuni TV sau chiar în filme.
            Conducerea companiei se axează pe faptul că niciuna dintre strategiile clasice de publicitate nu va surprinde atât de mult publicul, ci pe faptul că orice persoană care a vizionat un film sau o emisiune de televiziune a putut observa actori care folosesc produsele Apple drept recuzită. În mod obişnuit, reprezentanţii companiei evită să vorbească sau să dea orice fel de detalii despre strategiile lor de marketing şi de publicitate.
Bottom of Form














Analiza SWOT- Iphone 5



PUNCTE TARI
PUNCTE SLABE

·         Produse inovatoare
·         Design atractiv
·         Specilizare în dezvoltare de software
·         Permite cumpărarea de produse şi de descărcare de aplicaţii




·         Practicarea de preţuri peste media industriei
·         Sisteme de operare cu caracter restrictiv în rularea anumitor aplicaţii şi aplicaţii
·         Ciclu de viaţă relativ mic din pricina lansării constante de produse noi
OPORTUNITĂŢI
AMENINŢĂRI

·         Expansiunea internaţională
·         Popularitate ridicată în ceea ce priveşte vânzarea online
·         Creştere permanentă a pieţei smartphone-urilor




·         Competiţie sporită din partea altor companii pe segmentul telefoanelor de tip smart
·         Preţuri ridicate comparativ cu principalii competitori
·         Recesiunea – poate afecta vânzările










Iphone 5 versus concurenţa

Principalii competitori ai companiei Apple în materie de telefoane inteligente sunt companiile Samsung, Htc şi Nokia. Am considerat ca fiind de ajutor consumatorului în observarea principalelor caracteristici ale smartphone-urilor, construirea unui tabel care să faciliteze examinarea principalelor diferenţe dintre Iphone  5 şi două dintre modelele companiilor competitoare.



Iphone 5
Samsung Galaxy S IV
HTC One
Grosime
7,6mm
8,6mm
8,9mm
Greutate
112g
133g
130g
Ecran
Retina IPS 4”
Super AMOLED HD 4,8”
IPS 4,7”
Rezoluţie    ecran
640 x 1136, 326ppi
720 x 1280             306ppi
720 x 1280             312ppi
Procesor
Apple A6
Exynos 4412 Quad-core 1.4 GHz
Nvidia Tegra 3 Quad-core 1.5 GHz
Memorie     internă
16/32/64 GB
16/32/64 GB
32GB
Cameră
iSight 8MP, Video 1080p, AF, LED Secundară 1.2MP
8MP, Video 1080p, AF, LED Secundară 1.9MP
8MP, Video 1080p, AF, LED Secundară 1.3MP
Sistem operare
IOS6
Android 4.0
Android 4








Concluzii

Ȋn vederea cunoașterii comportamentului consumatorilor s-a recurs la un sondaj constȃnd in administrarea unui număr de 70 de chestionare persoanelor care folosesc telefoane mobile, in special de tip smart.
În urma cercetării s-au putut desprinde următoarele concluzii:
-          aproximativ 42% din persoanele intervievate susțin că telefonul mobil este foarte important pentru acestia, 40 % consideră acest fapt important, iar 18% considera mai putin important pentru ei telefonul mobil;
-           64.5%, respectiv 45 de respondenți  acordă producătorului Apple cel mai mare prestigiu de pe piață, urmat imediat de concurență, și anume Samsung (55.7%);
-          In functie de nivelul de inovare pe care îl aduce marca Apple in industria tehnologiei, cea mai mare parte a persoanelor intervievate 74.3%, respectiv 52 de respondenți, consideră că este unul din cele mai bune branduri;
-          Cele  mai importante motive privind acizitionarea unui Iphone, in ordine descrescatoare sunt tehnologia avansată cu un procent de 26.9%, sistemul de operare performant (24% și 40 respondenți), design-ul atrăgător (22.8% și 38 respondenți), calitatea bună a display-ului (18% și 30 respondenți), iar pe ultimul loc, cel mai mic procent este dat de popularitatea ridicată (8.4% și 14 respondenți);
-          Avand in vedere raportul calitate-pret a smartphone-urilor Apple cei mai multi respondenți 60% au fost de părere că acestea sunt puțin cam scumpe dar își merită banii, raportat la calitate;
-          25 % din persoanele intervievate considera ca folosirea smartphone-urilor Apple le oferă un statut social ridicat, iar restul de 75 % nu sunt de parere cu aceasta afirmatie;
-          Avȃnd in vedere funcționarea sistemului de operare al unui telefon, pentru cei mai mulți respondenți 67% un sistem de operare care sa functioneze inteligent este foarte important;
-          50% din persoanele intervievate preferă telefoanele smartphone care sunt ușor de folosit, cu o greutate mică, iar pentru cealaltă jumătate nu contează greutatea telefonului.



CHESTIONAR

Vă rugăm să completați acest chestionar. Aşa veți ajuta la realizarea unui studiu referitor la comportamentul consumatorului în achiziționarea unui telefon. Chestionarul este anonim, iar completarea acestuia durează aproximativ 3 minute. Vă mulţumim pentru cooperare şi timpul acordat!
1.      Care este ocupația dumneavoastră?
a)      Student
b)      Angajat
c)      Antreprenor
d)     Fără ocupație

2.      Ce tip de telefon mobil deţineţi?
a)      Telefon obişnuit
b)      Telefon de tip smartphone
c)      Nu dețin telefon mobil

3.      Cât de important este pentru dumneavoastră telefonul mobil?
a.       Foarte important
b.      Important
c.       Mai puţin important
d.      Fără nici o importanţă

4.      Care producător de telefoane se bucură de un prestigiu mai mare pe piață?

Foarte mic
Mic
Mediu
Mare
Foarte mare
APPLE





SAMSUNG





HTC





LG





MOTOROLA






5.      Cum ați cataloga produsele Apple atunci cȃnd este vorba despre nivelul de inovație pe care îl aduce ȋn industria tehnologiei?
a)      Cel mai inovator brand
b)      Unul din cele mai bune branduri
c)      Un nivel scăzut de inovație
d)     Cel mai scăzut nivel de inovație

6.      Ce caracteristici v-ar determina să achiziționați un IPHONE?
a)      Calitate bună a display-ului
b)      Sistem de operare performant
c)      Design-ul atrăgător
d)     Tehnologie avansată
e)      Popularitate ridicată

7.      Atunci cȃnd doriți să achiziționați  un IPHONE, cȃt de importanți vor fi următorii factori:

Foarte important
Important
Mediu
Neimportant
Calitatea display-ului




Memoria disponibilă




Aplicațiile disponibile




Autonomia bateriei




Sistemul de operare




Calitatea imaginilor




Design-ul atractiv




Greutatea




Prețul




Reclamele





8.      Care este opinia dumneavoastră ȋn privința raportului calitate-preț a smartphone-urilor Apple?
a)      Merită fiecare ban
b)      Sunt puțin cam scumpe, dar merită banii
c)      Prea scumpe pentru ceea ce oferă

9.      Considerați că un smartphone Apple va conferă un statut social ridicat?
a)      Da
b)      Nu

10.  Care sunt preferinţele dumneavoastră în ceea ce priveşte sistemul de operare al telefonului?
a)      Să funcţioneze inteligent
b)      Să nu aibă caracter restrictiv
c)      Nu mă interesează atât de mult acest aspect

11.  Care sunt preferinţele dumneavoastră în ceea ce priveşte greutatea telefonului?
a)      Să aibă o greutate mică
b)      Nu contează greutatea



  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii